Godt Lokalt Logo_medium
Icon_SlettePassord_02

Slette gamle, lagrede passord

Hvordan fjerne lagrede passord fra din maskin

I denne veiledningen beskriver vi hvordan du kan fjerne gamle, lagrede passord fra din maskin. Det er veldig vanlig at velger husk passordet-funksjonen slik at man slipper å huske disse selv.

Dette er ofte årsaken til problemer når man skal sette opp programmer på nytt, som epost, OneDrive, Teams eller lignende. Vi anbefaler derfor alle å gjøre disse stegene.

1

Trykk på søkenappen eller søkefeltet nede til venstre i Windows.

2

Skriv Kontrollpanel i søkeboksen. Om du har Windows konfigurert på engelsk, skriv Control Panel.

3

Endre visningen til Store ikoner.

4

Trykk på Legitimasjonsbehandling eller Credential Manager hvis du har engelsk.

5

Trykk på Windows-legitimasjoner eller Windows Credentialts hvis du har engelsk.

6

Utvid de som ligger under Generell Legitimasjon og se om det er noe som refererer til følgende:

  1. OneDrive
  2. Outlook
  3. Teams
  4. Microsoft

Dersom du ser andre som også refererer til din jobb mailadresse, slett disse.

Konsekvensen av å slette disse er at alle de lagrede brukernavnene og passordene blir fjernet. Dersom du sletter for mye, så må du bare skrive brukernavn/passordet inn igjen i de respektive applikasjonene.

Godt jobbet!

Du har nå slettet lagrede passord fra din maskin slik at du unngår auto-utfylling med feilaktig innhold.